اساس کار سیستم های AM

اساس کار سیستم های AM : در رابطه با سیستم های گیت فروشگاهی AM باید بدانیم که این سیستم ها از جعبه های پلاستیکی کوچکی می باشند که تقریبا ضخامتشان یک میلی متر و طول 40 میل و عرض 14 تا 18 میلی دارند. این جعبه ها متشکل از دو نوار هستند که یک نوارفلزی از جنس آمورف می باشد که به صورت ازادانه برای ارتعاش مکانیکی عمل می نماید و دیگری فلز سخت مغناطیسی بوده که به جعبه پلاستیکی وصل است.

نحوه اساس کار سیستم های AM

لازم است بدانید که پدیده Magnetisation زمانی اتفاق می افتد که طول فلزهای فرو مغناطیس در فلزهای همانند اهن در مجاورت با یک میدان مغناطیسی با شدت H با تغییر روبرو می شود. می توان به بیانی دیگر اینگونه گفت که فلز فرومغناطیس با طول 1 اینچ در صورتی که دچار تغییر طول می شود که در یک میدان مغناطیسی واقع شود و در فواصل اتمی آن موجب کوچکی خواهد شد.

اساس کار سیستم های AM

ارتعاش دامنه در راستای طول نوار زمانی که نوارفلزی در میدان مغناطیسی متناوب دچار ارتعاش شود ، بالا می باشد. بخصوص زمانی که فرکانس مغناطیسی متناوب با فرکانس تشدید نوار فلزی یا فرکانس ارتعاش مطابقت داشته باشد. در مواد امورف این پدیده را میتوان مشاهده کرد. برای فروشگاه ها و مراکزی که محصولات و کالاهای دارند که شبه فلز هستند یا از جنس فلز می باشد این لیبل امنیتی AM با فرکانس کاری KHz 58 مناسب می باشد. البته بیش ترین کاربردی که این مدل لیبل ها دارند در لوکس فروشی ها و لوازم ارایشی فروشیها می باشد.

  تگ و لیبل دزدگیر فروشگاهی

گیت فروشگاهی AM چگونه کار می کند ؟

زمانی که نوار فلزی مرتعش شود سبب می گردد انتشار میدان مغناطیسی متناوب رخ بدهد که چنین واکنشی به عنوان یک عامل تعیین کننده در نوار به شمار می رود. به همین جهت میدان مغناطیسی متناوب ایجاد می شود و در عنصر امنیتی با فرکانس رزونانس همسان میگردد. نوار آمورف تحت تاثیر میدان مغناطیسی شروع به ارتعاش میکند. زمانی که در نوار مغناطیسی میدان مغناطیسی متناوب خاموش باشد ارتعاش نوار فلز آمورف تشکیل میشود و سبب می شود در میدان مغناطیسی متناوبی دیاپازل منتشر شود که به آسانی با یک سیستم امنیتی دزدگیر AM تشخیص داده میشود.

این روش مزیت خوبی که دارد زمانی که عنصر امنیتی در وضعیت پاسخ دادن می باشد، سیستم امنیتی فرستنده نمی باشد و میتوان آشکار ساز گیرنده ها را با درجه یکسانی از حساسیت طراحی نمود.

عنصر امنیت در واقع یک مغناطیس بوده و نوار سخت همانند یک اهن رباست که پسماند زیادی داشته است زمانی که نوار سخت غیرمغناطیسی شود موجب می شود عنصر امنیتی نوار مغناطیسی غیرفعال گردد و هنگامی که این اتفاق بیوفتند فرکانس رزونانس در امورف با فرکانس عملیاتی سیستم دیگر ایجاد نمیگردد و نوار مغناطیسی تنها به واسه یک میدان قوی مغناطیسی متناوب قوی و به آرامی به غیرمغناطیسی تبدیل می شود و بعد باید اینگونه گفت که عنصر امنیتی با یک آهنربای دائمی به واسطه مشتریان فروشگاه قابل دستکاری نیست و این موضوع نشدنی است.

  تگ روسری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *