دزدگیر فروشگاهی چگونه کار می کند؟

سیستم دزدگیر فروشگاهی چگونه کار می کند؟

سیستم های دزدگیر RF

این دزدگیرها به صورت تک آنتن و جفت آنتن هستند. سیستم های که جفت آنتن می باشند، متشکل از دو صفحه هستند که برد فرستنده و برد گیرنده از یکدیگر جدا می باشند و هر کدام جداگانه عمل می کنند ولی در تک آنتن ها برد فرستنده و برد گیرنده هر دو یک صفحه بوده و تنها یک برد وجود داشته که کار فرستنده و کار گیرنده را انجام می دهد.

در سیستم های جفت آنتن کارکرد دزدگیر به این شکل است که تگ محصول در بین دو صفحه واقع شده و تاثیراتی را بر روی فرستنده می گذارد و یک سری موج را به فرستنده ارسال می کند و دزدگیر تگ ارسالی را تشخیص می دهد و قطعا کارکرد دو آنتن خیلی بهتر است.
از این گیت فروشگاهی RF تک آنتن برای مواردی استفاده می شود که فضای ورودی فروشگاه بزرگ نیست و فضای کافی وجود ندارد که جفت آنتن را نصب کرد ولی برای دربهای فروشگاهی که دو لنگه دارند و فضا وجود دارد می تواند از جفت آنتی استفاده نمود و البته که این دزدگیرها مزیتهای زیادی دارند و هزینه ی آن ها نیز مناسب تر از سیستم های دیگر است.

  گیت فروشگاهی رشت – لاهیجان

دزدگیر فروشگاهی چگونه کار می کند؟

سیستم های EM

این نوع سیستم دزدگیر فروشگاهی از یک نوار فلزی هستند که نیروی الکترومغناطیس را شامل می شود و آن را به کالا فروشگاه می چسبانند و کارکرد آن به این شکل است که با نیروی الکترومغناطیس نوار فلزی اشباع شده و زمانی که کالاهای تگ دار در بین آنتن ها قرار داده می شود این نوار فلزی اشباع شده  و سیگنالها به نوعی به فرستنده ارسال میگردند و این نوار فلزی به واسطه اسکنرها با استفاده از یک میدان مغناطیسی زیاد کارکردشان را از دست میدهند ولی میتوانند مجدد نیز فعال شوند.

سیستم های AM

این نوع سیستم دزدگیر فروشگاهی از امواج صوتی استفاده می کنند و کارکردشان به نسبت دو سیستم قبل بهتر است و سرعت بالایی نیز داشته اند ولی قیمت بالای آن ها سبب شده تا کمتر کسی از این سیستم ها استفاده کنند و به سراغ سیستم های ارزان قیمت بروند.

این نوع دزدگیرهای فروشگاهی AM به شکل تک آنتن هستند و در صورتی که درب فروشگاه کوچک نباشد و نیاز است که یک  آنتن کمکی استفاده گردد. جالب است بدانید که این سیستم ها در برابر فلزات کارکرد خوبی از خود نشان میدهند. کارکرد سیستم های AM به این صورت است که فرستنده فرکانس را با یک پالس به تگهای موجود در محدوده فروشگاه ارسال کرده و سپس تگها به فرستنده پاسخ میدهند.

  دزدگیر مغازه دست دوم

اینکه ما برای فروشگاه یا مرکزخرید و…. خودمان از چه نوع سیستمی استفاده کنیم دقیقا به شرایط بستگی دارد مثلا ساده ترین حالت این است که ما چقدر می خواهیم برای امنیت محیط موردنظرمان هزینه کنیم اگر قصد داریم هزینه کمی را به کار ببریم پس باید به سراغ سیستم های به جز AM برویم. اما بهتر است که همواره از کارشناسان کوشا الکترونیک اکباتان کمک بگیریم که در این حیطه فعالیت می کنند و اطلاعات کافی دارند تا بعدا در شرایط استفاده با مشکلی روبرو نشویم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *