هر آنچه باید در خصوص دزدگیرهای فروشگاهی و انواع سیستم آن بدانیم

هر آنچه باید در خصوص دزدگیرهای فروشگاهی و انواع سیستم آن بدانیم : برای اینکه امنیت کالاهای موجود در فروشگاه شما افزایش داشته باشد نیاز است که حتما از گیت فروشگاهی استفاده کنید که سبب می شود هیچ گونه جنسی از فروشگاه شما بدون هماهنگی خارج مشود و از دزدی نیز جلوگیری می شود.

این سیستم های دارای مزیت های زیادی می باشد و نکات قابل توجه زیادی دارند که موجب می شود تا افراد زیادی به سمت استفاده از آنها سوق پیدا کنند. لازم است به قابل حمل بودن آنها دقت کنید که میتوان از یک مغازه یا فروشگاه به مکانی دیگر منتقل شود و حتی افرادی که اقدام به اجاره مغازه می کنند نیز میتوانند از این سیستم ها استفاده کنند.

اطلاعات تکمیلی دزدگیرهای فروشگاهی

نصب گیت فروشگاهی با توجه به مواردی چون میزان متراژ مغازه و هزینه ی صرف شده توسط مشتری انجام می شود.این گیتهای دزدگیر شامل آنتن لیبل یا تگ جداکننده و خنثی کننده هستند و نمونه های متفاوتی دارند که به صورت کلی میتوان آن ها را در سه گروه تقسیم بندی کرد. لیبل ها چون باریک و نازک هستند برای مغازه های لوازم آرایشی و طلافروش ها مناسب می باشند ولی تگ ها چون ضخامت دارند و اندازه شان نسبت به لیبل ها بزرگ تر است برای پوشاک فروشی ها مناسب می باشند.

هر آنچه باید در خصوص دزدگیرهای فروشگاهی و انواع سیستم آن بدانیم

برای خروج کالاهای که تگ بر روی آنها قرار دارد باید حتما تگ نصب شده ، جدا شود که اینکار با دستگاه مخصوص انجام می شود ولی کالاهای که بر روی آنها لیبل قرار داده باشیم باید خنثی شود که این مورد نیز با دستگاه خاص صورت می گیرد. در خصوص لیبل ها باید بخاطر داشته باشید که هر چقدر در جای قرار گرفته باشد که دور از دسترس تر باشد درصد اینکه از بین برود یا مخدوش شود نیز کاهش خواهد داشت. تگ و لیبل ها می توانند مجددا قابل استفاده شوند ولی لیبل ها قابلیت فعال سازی مجدد ندارند. هر چقدر تگها و لیبل ها از آنتنها در فاصله ی دورتری قرار بگیرند از بوق و هشدارهای کاذب جلوگیری خواهد شد. سه دسته این سیستم ها شامل AM و RF و EM است که رایج ترین آنها RF و AM است.

  لوازم جانبی صندوق فروشگاهی

معرفی سیستم دزدگیر فروشگاهی EM

این سیستم حدودا هشتادسانتی است و محدوده پوشش فرکانس آن حدودا 10 کیلوهرتزی است. در خصوص نصب این سیستم باید توجه داشت که نمی توان آنها را به شکل تک پایه نصب نمود و حتما باید از جفت آنتن استفاده کرد. لازم است توجه کنید که در هر مکانی نمیتوان از سیستم گیت فروشگاهی EM استفاده کرد ولی چون دارای لیبل های بسیار باریک و نازک هستند برای طلافروشی ها و لوازم ارایشی ها گزینه ی خوبی می باشد.

لیبل های ذکر شده میتوانند فعال یا غیرفعال شوند و البته که با این ویژگی برای لوازم التحریرفروشی ها و کتابخانه ها نیز کاربرد دارند. در کتابخانه به این صورت از لیبل ها استفاده می شود که زمانی که کتابی را دریافت کنید لیبل غیرفعال شده و بعد از اینکه مجدد کتاب به کتابخانه بازگردانده شد، لیبل فعال خواهد شد و این به دلیل فلزیست که در لیبل قرار داشته است.

آنتن های دزدگیر تک پایه ، دو پایه ، سه پایه

زمانی که می خواهید آنتن های دزدگیر را انتخاب کنید موارد مختلفی مطرح می شود که سعی شده در ادامه به صورت اختصاری به آن ها اشاره شود.

آنتن تک پایه

این مورد سیستمهای دزدگیری هستند که برای بالابردن امنیت و جلوگیری از سرقت دارای یک پایه هستند و گفته می شود که برای فروشگاه ها یا مغازه های کاربرد داشته اند که فضای کوچکی دارند البته این طرز تصور غلط می باشد و حتی می توان برای فروشگاه های بزرگ از چندین گیت فروشگاهی آنتن تک پایه استفاده نمود ولی باید بخاطر داشته باشید که این گونه آنتن ها گزینه ی مناسبی برای دستگاه های که لیبل دارند نمی باشند و اینقدر قوی نیستند که قادر به تشخیص لیبل باشند چون که این نوع سیستم ها هم فرستنده بوده و هم دزدگیر می باشد. انتن های دو پایه دارای یک برد فرستنده و یک برد گیرنده می باشند و دقت کار در این شرایط بالاتر رفته ولی اگر به فکر هزینه هستید میتوان از انتنهای تک پایه را بکار گرفت. گ

  گیت فروشگاهی رشت – لاهیجان

آنتن های دو پایه

این انتن ها شامل پایه فرستنده و پایه گیرنده هستند و از انتن های تک پایه قوی تر می باشند و هم قادر به استفاده از تگ و هم لیبل در آنها می باشید. در انتن های دو پایه نسبت به تک پایه نویز کم تری را شاهد هستیم. در صورتی که سیستم دزدگیر لیبل داشته باشد 2/1 متر بهترین فاصله برای نصب دو گیت است. در صورتی که تگ در سیستم استفاده شده باشد فاصله با 2 متر برابر است.

آنتن های سه پایه

چنین انتن های سه پایه دارند و به نوعی نصب می شوند که در وسط دو آنتن گیرنده ، یک آنتن فرستنده قرار داشته می شود و با توجه به چنین وضعیتی میتواند فضای 5/2 متر تا 3 متر را تحت پوشش قرار بدهد. اگر شما می خواهید که بهترین سیستم را انتخاب کنید لازم که میزان متراژ ساختمان را در نظر بگیرید و هزینه ی که میخواهید صرف کنید یا نیز بخاطر داشته باشید و سپس با کارشناسان شرکت تماس بگیرید و مشاوره های لازم را انجام بدهید.

برای فروشگاه های زنجیره ی چه نوع دزدگیری مناسب است؟

امروزه خوشبختانه دزدگیرهای پیشرفته ی وارد بازار شده است و تکنولوژی نیز پیشرفت کرده است و دچار تغییرات جدی شده است و به همین جهت هزینه های مرتبط با نیروی انسانی کم شده و امنیت فروشگاه ها نیز افزایش پیدا کرده و موجب کاهش میزان دزدی گردیده است.

  هر انچه باید در مورد دزدگیر فروشگاهی rf بدانیم

دیگر مثل گذشته ها نیست که در زمان خروج سبدهای خرید را کنترل کنیم. بلکه با پیشرفت تکنولوژی و وجود تگها این کار دیگر لزومی ندارد و میتوان مشاهده کرد که در فروشگاههای بزرگی چون رفاه، اتکا و… از چنین سیستم های استفاده گردیده است. البته وجود دوربین مداربسته امنیت را چندین برابر کرده است. از اینکه بخواهیم چندین نیروی انسانی در شیفت های مختلف برای کنترل فروشگاه استفاده کنیم نیز جلوگیری شده است.

مزیت دیگری که در خصوص سیستم های دزدگیر مطرح می باشد صرفه جویی در هزینه ها است چون هزینه های که مربوط به نصب ، نگهداری ، تعمیر این سیستم ها است نسبت به گذشته بسیار کم تر خواهد بود و البته درصد خطا نیز در این سیستم ها تا حد بسیار زیادی کاسته شده است. کارکرد این سیستم ها تگ های مختلف می باشد.

برخی به صورت مدارهای کوچک و پیشرفته هستند و برخی تراشه های فلزی کوچک می باشد و هر کدام با توجه به دقت مورد نیاز، هزینه و انتظارات از سیستم انتخاب می گردند و البته که منطقه شهری فروشگاه ها نیز در انتخاب دزدگیرها موثر است. مثلا برای منطقه های که خطر و آمار دزدی بیشتر باشد باید از یک سیستم کنترل دقیق استفاده کرد و دزدگیر باید حساس باشد.

RFID برخی از تگ ها به شکل سیستم دزدگیر هوشمند از سیستم های جدید گیت فروشگاهی در کشورهای پیشرفته است و به شکل یکپارچه می باشد و به واسطه یک یا دو نفر قابل کنترل بوده و عملکرد هوشمندی دارند و در جواهرات فروشیها و طلافروشی های کشور همچون آمریکا از آنها استفاده می شود. اما بخاطر داشته باشید که به این معنی نیست که این سیستم ها اصلا عیبی ندارند و باید از این نظر نیز بررسی شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *