اساس کار سیستم های RF

اساس کار سیستم های RF : دزدگیر های فروشگاهی RF به نوعی هستند که بر روی یک مدار LC واقع شده اند. در گذشته تگ های سخت به این شکل ساخته می شدند که از القاگرهای مسی و اتصال آن به یک خازن تشکیل می شدند و بعد در درون یک محفظه پلاستیکی قرار می گرفتند که البته امروزه چنین تگ های بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و به عنوان تگ سخت معروف هستند.

در نسخه های جدید این سیستم ها دچار تغییراتی شده اند به این شکل که در وسط دو فویل با ایجاد کردن یک سیم پیچ برجسته یک برچسب ایجاد می شود که عموما این فویلها هر طرف با هم جنس متفاوتی دارند. یکی از فویل ها جنس پلی اتیلن و دیگری الومینیومی می باشد.

 

گیت فروشگاهی RF را بهتر بشناسید

اساس کار سیستم های دزدگیر فروشگاهی RF است و در این سیستم محدود فرکانسی بین 2 تا 10 مگاهرتز می باشد. سیستم RF دو وضعیت داشته است که وضعیت نخست به شکل تک آنتن و دیگری به شکل دو آنتن است.

اساس کار این سیستم ها با امواج رادیویی و در رنجهای فرکانسی متفاوتی می باشد. این آنتن فرستنده به صورت متناوب اقدام به تولید امواج الکترومغناطیسی در محدوده امواج رادیویی با طول موج بالا و فرکانس 8.2 مگاهرتز می نماید. اگر تگ های در نزدیکی این سیستم باشند در مدار Lc القای مغناطیسی رخ می دهد. زمانی یک نوسان سمپاتیک تولید می شود که مقدار میدان مغناطیسی متناوب با مقدار تشدید مغناطیسی lc برابر بوده باشد. که سبب می شود در مدار تک جریان ایجاد گردد که البته خلاف میدان مغناطیسی متناوب می باشد که سبب می شود میدان مغناطیسی متناوب بیرونی ضعیف گردد.

اساس کار سیستم های RF

اساس کار سیستم های RF

در نهایت ولتاژ تا میزان زیادی با افت روبرو می شود که میدان مغناطیسی بیرونی را ضعیف می کند. شناسایی این تغییرات با سیم پیچ گیرنده انجام می شود و زمانی که وضعیت تغییر کند سیستم هشدار می دهد.

  قیمت گیت فروشگاهی wintach

اگر بخواهید که تگ و لیبل از روی لباس جدا شود باید این سیستم از کار بیوفتد . بعد از اینکه هزینه پرداخت شد و در صندوق ثبت گردید ، صندوقدار فروشگاه به وسیله مگنت این تگ ها را غیرفعال می کند. دقت داشته باشید که قابلیت فعال سازی مجدد را داشته اند و می توان دوباره از آن ها استفاده کرد. برای تگ های نرم باید اینگونه گفته شود که ولتاژی که بر خازنها در میدان مغناطیسی وارد میشود سبب می شود که تگ ها از کار بیوفتند. با چنین روشی دیگر تگ نمیتواند فعال شود و کاربردی نخواهد داشت که این روش برای تگ های لیبلی مخصوص کتاب کاربرد داشته و اینگونه غیرفعال خواهند شد.

دزدگیر RF چگونه کار می کند ؟

برای فروشگاه ها که از سیستم Radio Frequency استفاده می شود، وقتی قرار باشد که در حد فاصل دو آنتن میدان مغناطیسی متناوب تولید شود به این معنی که ناحیه میان آنتنهای نصب شده در فروشگاه ، بهترین کار این است که آنتنهای را نصب می کنید قاب بزرگ با ستون های یک تکه باشند و در درون قالبها سیم پیچ ها قرار بگیرند. فاصله بین گیتها با یکدیگر به این معنی که گیت های فرستنده و گیرنده بهتر از دو متر بیشتر نباشد. اکثرا جنس کالا روی نرخ کشف تاثیر میگذارد. مثلا جنسی که فلز در آن استفاده شده باشد بر روی فرکانس ها تشدید تگها تاثیر منفی میگذارد به همین جهت نرخ کشف در چنین روشی پایین می آید.

  نمایندگی رسمی گیت فروشگاهی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *