در دزدگیر و گیت فروشگاهی RF چه نوع فرکانسی استفاده می شود؟

در دزدگیر و گیت فروشگاهی RF چه نوع فرکانسی استفاده می شود؟ فرکانسی که برای گیت های فروشگاهیRF مورد استفاده قرار می‌گیرد از نوع فرکانس های رادیویی می باشد .در این نوع گیت ها رایج ترین فرکانسی که وجود دارند ۸.۲ نگاه هستند .

کارکرد این نوع گیت های فروشگاهی به نحوی است که آنتن های فرستنده قادرند در محدوده هشت مگاهرتز نیز عمل نمایند و زمانی که یک تگ از آنها رد می‌شود امپدانس موجود دچار افت می شود که آلارم را به همراه خواهد داشت.

اما این نمونه دستگاهها دارای یک نقطه ضعف نیز هستند که نباید از آنها غافل شد، این نقطه ضعف به دلیل این است که مداوم در حال جاروب فرکانسی می باشند و این امکان نیز وجود دارد که با دیگر دستگاه هایی که دارای فرکانس مشابه هستند و با همان فرکانس کار می‌کند تداخل هایی را ایجاد کند.

به عنوان مثال شما یک فروشگاه را در نظر بگیرید که کارکرد آن در محدوده 2/8 مگاهرتزی می باشد و بعد از مدتی در فروشگاه نزدیک آن یک گیت فروشگاهی نصب می شود که از کمپانی دیگری است. اما این احتمال برای دستگاه اولی نیز وجود دارد که نتواند دیگر مانند گذشته کار کند و تداخلاتی در کارکرد آن نیز دیده شود. البته برای دستگاه دوم که جدیدتر نصب شده نیز احتمال اختلال در کارکرد نیز مطرح می شود. در صورتی که یک گیت فروشگاهی RF با دیگر گیت ها دچار اختلال شود.

  دزدگیر فروشگاهی چگونه کار می کند؟

در دزدگیر و گیت فروشگاهی RF چه نوع فرکانسی استفاده می شود؟

عوامل نویز و اختلال در گیت های RF

مواردی زیر می توانند به عنوان عامل های آن مطرح گردد:

  • میزان توان های تشعشی فرستنده ها
  • جاروبهای فرکانسی
  • حساسیت گیرنده
  • فاصله بین دو دستگاه

چگونه می توان مشکل تداخل گیت فروشگاهی RF را برطرف نمود:

یکی از مهم ترین مسائلی که وجود دارد و میتواند برای حل مشکل تداخل گیتهای فروشگاهی ار اف مورد استفاده قرار بگیرد شرکتی می باشد که به عنوان تولید کننده گیتهای ضد سرقت ار اف است و برای این مشکل ت حدودی راهکارهای در نظر گرفته اند.
برای اینکه مشکل گیت فروشگاهی مولتی فرکانس حل شود، آنها قادرند با چندین فرکانس جاروبهای متفاوتی شامل 8.5.4.3 مگاهرتز کار کنند.

در صورتی که این نمونه گیتها تداخل های با گیتهای دیگر داشته باشند این توانایی را خواهند داشت که فرکانس را تغییر بدهند و به این واسطه موجب میشوند تا تداخل از بین برود. ولی باید همه ی تگ های که در فروشگاه موجود هستند هم تغییر کنند.

فرکانسهای این نمونه از تگ ها به صورت ثابت بوده و برای برطرف کردن مشکل تداخل به سراغ سیستم های مولتی فرکانس رفت و مهم تر از تمامی این موارد تگ های هستند که با فرکانس های متفاوت باید در اختیار داشته باشید تا اگر تداخلی در سیستم مشاهده شده بتوان فرکانس کاری دستگاه را عوض کرد و تگها را نیز بر حسب فرکانسهای انتخابی تعویض نمایید.

  گیت فروشگاهی چیست؟
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *