سیستم های امنیتی ترانسپوندر تک بیتی EAS

سیستم های امنیتی ترانسپوندر تک بیتی EAS : در اینجا می خواهیم در مورد سیستم های صحبت کنیم که بر مبنای ترانسپوندر تک بیتی EAS هستند. تقریبا همه ی ما می دانیم که کوچکترین واحد اطلاعاتی بیت است که تنها عضو صفر و یک را شامل می شود. سیستمهای که بر اساس ترانسپوندر تک بیتی EAS هستند نیز دو نقطه را نشان می دهند.

با این وجود نکته را بسیار حائز اهمیت است و توجه خاصی به آن می شود این است که ترانسپوندر نقش یک گیرنده است و به این شکل وقتی توسط ترانسپوندر مخابره ی دریافت می شود سریعا به شکل خودکار واکنش نشان داده و پاسخ میدهد.چون ترانسپوندر تک بیتی دارای محدودیتهای است استفاده از آن بیشتر گردیده مثلا به عنوان اصلی ترین کاربردهای آن می توان به دستگاههای ضد سرقت و گیت های فروشگاهی اشاره کرد.

سیستم های امنیتی ترانسپوندر تک بیتی EAS

سیستم های که بر اساس ترانسپوندر تک بیتی پیاده سازی می شود را میتوان با تکنیک های مختلفی راه اندازی نمود که شامل موارد زیر است:

  1. Radio frequency
  2. Microwaves
  3. Frequency divider
  4. Electromagnetic
  5. Acoustomagnetic

سیستم های امنیتی ترانسپوندر تک بیتی EAS

اجزای تشکیل دهنده سیستم های EAS

  • این دستگاهها دارای اجزای تشکیل دهنده ی هستند که عبارت اند از :
  • آنتن
  • ترانسپوندر (عنصر امنیتی یا تگ)
  • ابزار و وسیله ی برای غیرفعال سازی تگ
  تگ و لیبل دزدگیر فروشگاهی

جدیدا سیستم ها تولید شده اند که هنگام ثبت توسط صندوقدار از وسیله ی برای غیرفعال سازی تگ استفاده می گردد. با این وجود می توان در برخی از سیستم ها عنصر امنیتی را مجدد فعال سازی نمود و استفاده کرد.

بین سیستم های معرفی شده Radio frequency از سیستم های گیت فروگشگاهی EM و AM بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. EAS مخفف عبارت electronic article surveillance است که معنای آن مراقبت کالایی می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *