سیستم های دزدگیر فروشگاهی چه معایبی دارند؟

سیستم های دزدگیر فروشگاهی چه معایبی دارند؟ زمانی که ما از مزایای سیستم های دزدگیر فروشگاهی صحبت می کنیم به این معنی نیست که چنین سیستم های اصلا معایب ندارند پس لازم است که در این باره نیز اطلاعاتی را کسب کنیم. پیشرفت سیستم های دزدگیر خود دارای پروسه ی بوده است که باید از ابتدا آن را بدانیم تا بتوانیم معایب سیستم های دزدگیر را بهتر از گذشته درک کنیم.

معایب سیستم های دزدگیر فروشگاهی

زمانی که این سیستم ها برای اولین بار به فروشگاه ها و مغازه ها وارد شدند تقریبا به17 سال پیش بر می گردد که تقریبا شرایط به نحوی بود که خریدهای فروشگاهی با فاکتور چک می شد و در صورتی که اختلافی بین محصولات موجود در سبد خرید و فاکتور وجود داشت اجازه خروج نداشت و اگر همه چیز مطابقت می کرد می توانستند که محصولات را به بیرون از فروشگاه ببرند. ولی با این کار احترام به مشتریان تقریبا زیر سوال می رفت و شاید برخی از مشتریان از این حرکت رضایت خوبی نداشتند. کم کم با گذشت زمان این موضوع برای فروشندگان مهم شد که احترام به مشتریان را در اولویت کار خود قرار بدهند و کارشناسان و بازاریابان نیز روش سنتی را رد کردند و به دنبال روش جدیدی می گشتند.

  لوازم جانبی دزدگیر اماکن

پس از آن سیستم های جدیدی وارد بازار شدند که تگهای RFID داشتند و با نام دزدگیرهای فروشگاهی بین افراد شناخته می شدند و هر چقدر به جلوتر می رفتیم و تکنولوژی پیشرفت می کرد و نرم افزارها و اپلیکیشن های جدیدی وارد بازار شدند ، سیستم های فروشگاهی نیز دچار تغییر و تحول می شدند و حتی روند تولید آنها نیز با تغییراتی روبرو می شد و البته که در میان کشورها ، چین کشوری بود که می توانستیم شاهد بیشترین تغییر از سوی آنها باشیم.

سیستم های دزدگیر فروشگاهی چه معایبی دارند؟

سیستم های دزدگیر فروشگاهی چه معایبی دارند؟

 پیشرفت سیستم های دزدگیر فروشگاهی

امروزه در کشورهای پیشرفته ی مثل امریکا این سیستم های یکپارچه وارد بازار شده اند ولی یک مشکل جدی دارند و در همه جا تفاوتی بین آنها نیست. معایب این سیستم ها برای مجتمع های طلافروشی می باشد.

 

بهتر است برای درک بهتر این معایب به این تجربه ی تلخ برای طلافروشی ها دقت کنیم. در یک شب بدون اینکه سر و صدای ایجاد شود حدود 70 درصد فروشگاه مورد سرقت واقع شدند و پس از آن بررسی کردند که چرا این حادثه رخ داده است و در این سیستم ها مشکلی را پیدا کردند که مرتبط با بخش نرم افزاری بود. از عیب های این دزدگیرها این بود که سیستم نرم افزاری متاسفانه هک شده بود کنترل کل سیستم های آن مجتمع بدست دزدان بود و در چنین سیستم های حضور نیروی انسانی با نقش کم تری روبرو بود و به همین جهت در زمان کنترل سیستم نرم افزاری به آسانی امکان دزدی از فروشگاه میسر شده بود.

  استفاده از دزدگیر و گیت فروشگاهی چه مزیتی دارد؟

سیستم های گیت فروشگاهی پیشرفته

از دیگر مشکلاتی که شرکتهای تولید کننده و توسعه دهندگان نرم افزار با آن روبرو بودند وجود هکرهای امنیتی بود چون نرم افزارها از امنیت پایینی برخوردار بودند و به آسانی هکرها به اطلاعات دست پیدا می کردند و نرم افزار را تحت کنترل خود در می آورند و راحت قفل های نرم افزاری و کدها را می شکستند و شروع به سوءاستفاده می کردند.

در رابطه با سیستم های دزدگیر فروشگاهی این موضوع نیز صحت داشت و بهتر است بدانید که سگ های نگهبان و نیروهای انسانی به عنوان تنها سیستم های معرفی می شوند که از دست هکرها در امان می باشند. امروزه سگ های نگهبان اموزش دیده وجود دارند که به عنوان یک بخش از سیستم امنیتی به شمار می روند و این سگها چون برای نگهبانی اموزش دیده اند خیلی راحت می توانند کارشان را انجام بدهند و البته بازخورد خوبی نیز داشته اند. اما با اینکه هنوز هم مشکلات نرم افزاری برای سیستم های دزدگیر مطرح می شود ولی در هر صورت میتوانند امنیت فروشگاه را تضمین کنند و این خود موضوعی است که موجب می شود تا کشورهای زیادی در سراسر دنیا از سیستم های دزدگیر فروشگاهی استفاده کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *