چرا از گیت فروشگاهی استفاده می کنیم؟

چرا از گیت فروشگاهی استفاده می کنیم؟ امروزه خوشبختانه روش های مختلفی وجود دارد که همگی منجر به ایجاد امنیت در فروشگاه می باشد و سبب پیشگیری از دزدی و سرقت می شود. گیت فروشگاهی یا دزدگیر فروشگاهی از جمله وسایلی هستند که کمک می کنند تا سرقتی از فروشگاه انجام نشود. خوشبختانه با پیشرفت های زیادی که در عرصه تکنولوژی صورت گرفته است امنیت تا میزان بالایی برای فروشگاهها ایجاد شده است. مثلا دزدگیر لباس یا گیت فروشگاهی که به لباسها متصل میشوند و اگر این لباس از بین دزدگیر ها رد شود دستگاه واکنش نشان می دهد و الارمی به صدا در می آید.

گیت های فروشگاهی دارای انواع متفاوتی هستند که در ادامه این پست ما به صورت کوتاه آنها را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید با آنها اشنایی داشته باشید و در صورت لزوم از آن ها استفاده کنید. دزدگیر پوشاک یا گیت فروشگاهی دارای دو نوع فرکانس هستند که شامل آکوستو مغناطیس و فرکانس رادیویی می باشد که به عبارت دیگر همان تکنولوژیAM و EM می باشد. یکی دیگر از ملزوماتی که در دزدگیرهای فروشگاهی وجود دارد تگ ها هستند. تگ ها نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند چرا که این تجهیزات هستند که کمک می کنند تا هیچ محصوصلی بدون هماهنگی از فروشگاه خارج نشود.

لیبل های امنیتی گیت ها نیز از دیگر تجهیزات مورد استفاده از گیتهای فروشگاهی یا دزدگیر می باشند. این لیبل ها عملکردی شبیه تگ ها دارند ولی تفاوتهای بین آنها وجود دارد که ما نمی توانیم منکر آن شویم. لیبل ها به صورت یکبار مصرف یا برچسبی می باشند و برای جدا کردن تگ ها از محصولات فروشگاهی از مگنت یا جداکننده ها استفاده می گردد. البته برای غیرفعال سازی کردن لیبل ها از دستگاههای خنثی کننده نیز استفاده میشود.

  گیت فروشگاهی برند

انواع گیت دزدگیر

گیت فروشگاهی یا دزدگیرها انواع مختلفی دارند که عبارت اند از :

  • آکوستو مغناطیس
  • رادیو فرکانس
  • مغناطیس هارمونیک ( از مشهورترین گیتهای فروشگاهی است)
  • مایکرو ویو
  • سیستمهای نظارت تصویری

تگ های دزدگیر فروشگاهی و دزدگیر لباس EM

نوارهای فلزی در این نوع تگها با مواد فرومغناطیسی وجود دارد. این نوع گیت فروشگاهی به این شکل کار می کنند که از به واسطه جواب مغناطیسی غیرخطی از مجموع یا تفاوت سینگالهای ایجاد شده حاصل می گردند.
نمونه دیگری از سیستمهای دزدگیر پوشاک به دزدگیرهای فروشگاهی اکوستو مغناطیس یا AM اشاره میکند که با فرکانس 58کیلوهرتزی کارایی بهتری داشته اند.

برچسبهای امنیتی دزدگیر لباس AM یا آکوستو مغناطیس برجسته هستند و برای فروشگاههای کتاب فروشی مناسب نمی باشند و اصلا استفاده هم نمیشوند. برای داروخانه ها یا برای فروشگاههای لوازم ارایشی و بهداشتی کاربرد بیشتری داشته اند.

چرا از گیت فروشگاهی استفاده می کنیم؟

دلایل استفاده از گیت دزدگیرفروشگاهی

در پاسخ به سوال چرا از گیت فروشگاهی استفاده می کنیم؟ باید بیان داشت برای ساخت لیبل امنیتی دزدگیر لباس از دو نوار کمک گرفته می شود که جنس آنها فرومغناطیسی فلزی آموروف و فلز مغناطیسی نیمه سخت هستند.

دزدگیر پوشاک یا همان دزدگیر فروشگاهی RF در واقع همان رادیو فرکانس بوده که نوعی دیگر از سیستم گیت فروشگاهی می باشد و در فرکانس 1.75 مگاهرتزی تا 10.2 مگاهرتزی است. لازم است بدانید که فرکانس 8.2 کاربردی ترین و بهترین فرکانس این مدل دزدگیر فروشگاهی می باشد.

  نکاتی در رابطه با گیت فروشگاهی AM

لیبل یا برچسب دزدگیرفروشگاهیAM و RF از جمله رایج ترین برچسب ها هستند که با توجه به حیطه کاری کسب و کارها مورد استفاده قرار میگیرند. در صورتی که ما بخواهیم واقعا از دیدگاه امنیت به گیتهای فروشگاهی توجه نماییم باید بدانیم که از بهترین عامل های که میتوان دزدی را کاهش بدهد و همچنین امنیت فروشگاه را بالا ببرد همین گیتهای فروشگاهی یا دزدگیرهای فروشگاهی هستند.

دقت از اصلی ترین مواردیست که برای نصب لیبل و تگ روی جنس ها باید مورد توجه قرار بگیرد. البته واقعا بی توجهی به آن می تواند برای ما گران تمام شود. هر چقدر که دقت بیشتری در لیبل ها داشته باشیم می توانیم درصد دزدگیر و سرقت را کاهش بدهیم چون این لیبل های امنیتی هستند که از دید مشتریان مخفی هستند و سارقان کمتر می توانند آنها را غیرفعال کنند یا حتی مخدوش نمایند.

افزایش امنیت فروشگاه ها و جلوگیری از سرقت

چون که امنیت فروشگاه ها با گیتهای فروشگاهی انجام می شود و سود فروشگاه داران و مالکان را قطعا بیشتر می کند و هزینه ی که برای خرید گیت فروشگاهی پرداخت می شود هم به واسطه بالا بردن سو فروشگاه جبران میگردد پس هر چقدر که ما هزینه کنیم برای خرید گیت ها و استفاده از آنها می توانیم با داشتن امنیت و پیشگیری از سرقت دزدی آن را جبران کنیم.
خنثی کننده یا جداکننده لیبل از لباس نیز یکی دیگر از وسایلی می باشد که در کنار لیبل ها و تگها مورد استفاده قرار میگیرد و برای اینکه لیبل های فروشگاه یا تگها خنثی و جدا شوند باید از آنها استفاده کرد. این نکته را نیز بخاطر بسپارید که گیت فروشگاهی EM میتوانند غیرفعال یا فعال شوند و اصلا یکبار مصرف نمی باشند.

  سیستم های امنیتی فروشگاهی

نکته) فرکانس های دستگاههای همجوار و کنار فروشگاه از دیگر مواردی ست که متاسفانه بارها نادیده گرفته می شود و همین مورد می تواند زمینه ی برای ایجاد نویز بر روی گیت شما شود و تداخل های را ایجاد کند.

زمانی که گیت فروشگاهی یا دزدگیر لباس نصب می شود باید توجه کرد که در میان پایه های آنتن دزدگیر پوشاک و تگ داخل فروشگاه به میزان اندازه مشخص شده به نوعی باشد که تگها بیشتر از حد اندازه به گیت نزدیک نباشند و اگر این فاصله رعایت نشود بر روی دستگاه هشدار کاذبی ایجاد می شود. زمانی که قصد داریم گیت فروشگاهی را نصب کنیم باید موارد مختلفی مدنظر گرفته شود علاوه بر وضعیت بیرونی و درونی که بسیار حائز اهمیت است بلکه توان مالی نیز مدنظر گرفته شود.

افزون بر آنچه که ذکر شده است عوامل دیگری نیز میتواند کارکرد گیت فروشگاهی یا دزدگیر فروشگاهی را در زمان نصب تحت تاثیر قرار بدهد که همگی موجب پدید آوردن نویز می شود. موارد زیر (به جز موارد ذکر شده) را در زمان نصب حتما توجه کنید:

  • کلید مینیاتوری
  • لامپ های اس ام دی و هالوژن
  • درب اتوماتیک
  • برق ای فشار قوی فروشگاه
  • و….

در صورتی که موارد فوق را مورد توجه قرار بدهید می توانید بهترین عملکرد را دریافت کنید تا مورد رضایت شما باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *