گیت فروشگاهی چیست ؟

دزدگیر و گیت فروشگاهی چیست ؟ در این سال ها در بسیاری از فروشگاهها و مغازه ها شاهد استفاده از سیستم های ضد سرقت EAS بوده این و در واقع همه ی این سیستم ها به عنوان زیر مجموعه ی از تکنولوژی RFID به شمار می روند. عموما این سیستم ها تک بیتی هم RFID شناخته می شوند. در ادامه ما سعی کرده این به صورت اختصار برای شما اساس کار سیستم های EM و AM و RF را توضیح بدهیم تا شما آشنایی بیشتری با آن ها داشته باشید.

گیت فروشگاهی چیست و چگونه کار می کند ؟

معمولا در بیشتر فروشگاهها از سیستم های امنیتی استفاده می شود. ولی بیشتر می توان در فروشگاههای مثل لباس فروشی ها ، کتاب فروشی ها و… این سیستم ها را شاهد بود که برچسب ها یا قطعات پلاستیکی را به محصولات و کالاهای خود چسبانده اند. این برچسب ها یا همان قطعه های پلاستیکی در واقع تگ ها هستند که به صورت می باشند. تگ های که به لباس ها و پوشاک ها وصل هستند تگ سخت و تگ های که به کتاب ها چسبانده می شود همان تگ و لیبل یا برچسب می باشند. تگ ها به وسیله ی فروشنده پس از پرداخت هزینه ی کالا جدا می شوند.

گیت فروشگاهی چیست ؟

گیت فروشگاهی چیست ؟

قطعا دیده اید که وسیله های شبیه به نرده در کنار درب خروجی فروشگاههای که به سیستم ضد سرقت مجهز هستند، نصب می شوند که این نرده ها همان گیرنده امواج رادیویی یا آنتن های فرستنده هستند. در اصل این فروشگاهها از سیستم های ضد سرقت کمک می گیرند تا کنترل بهتر و دقیق تری را بر روی محصولات فروشگاه خود داشته باشند. پس آن چه را که ما می توانیم در یک سیستم ضد سرقت مشاهده کنیم همان دو آنتنی است که در کنار درب خروجی نصب است و عنصر امنیتی تگ که پیشتر معرفی کرده ایم. یک ابزار نیز نیاز می باشد تا بتوان تگ را از روی محصولات جدا کرد که معمولا در کنار صندوق دار این ابزار جداسازی تگ از کالا دیده می شود.

  نصب دزدگیر فروشگاهی در فروشگاههای لوازم ارایشی

کارکرد سیستم های دزدگیر فروشگاهی

در صورتی که بخواهیم کارکرد سیستمهای ضدسرقت را با زبانی ساده توضیح بدهیم باید اینگونه گفت که دو آنتن شامل آنتن فرستنده و گیرنده امواج در فرکانس رادیویی است که محل نصب آن در کنار درب خروجی فروشگاه می باشد. اگر بین دو این آنتن تگی قرار بگیرد سیستم به صورت اتوکاتیک هشدار می دهد. معمولا این هشدارها به شکل یک نور یا بوق هستند.

معنی این هشدارها اعلام سرقت به فروشندگان و مدیر فروشگاه است. پس وقتی که کالای نصب مشتریان را جذب کند و مشتری بخواهد آن را خریداری کند صندوقدار باید پس از اینکه هزینه از سوی مشتری پرداخت شد به وسیله ی ابزاری مخصوص تگ را جدا کند. جدا نمودن تگ از محصولات و کالاها به واسطه صندوقدار با روش های مختلفی انجام می شود. که این شرایط به نوع تگ و سیستم وابسته است.

در مقالات بعدی سعی می کنیم تا تمامی این موارد را به صورت تفکیک شده برای شما عزیزان تشریح کنیم. چرا که شما زمانی می توانید بهترین سیستم را برای فروشگاهتان انتخاب کنیم که اگاهی کافی را قبلا بدست آورده باشید.

با کوشا الکترونیک اکباتان حافظ هر آنچه که دارید باشید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *