معرفی گیت دزدگیر فروشگاهی آر اف – در دو نوع تک برد و چند بردRF

معرفی گیت دزدگیر فروشگاهی آر اف RF (در دو نوع تک برد و چند برد) : گیت های فروشگاهی rf در دو نمونه تک برد و چند برد )جفت برد( تولید می شود که نمونه جفت برد یا همان جفت آنتن به صورت جداگانه شامل فرستنده و گیرنده است که این دو برد نقش فرستنده و گیرنده را ایفا می کند. همچنین قادرند به صورت همزمان بین امواج تبادل را برقرار نمایند و بین دو آنتن منجر به گیرایی سیستم ها شوند و آنها را در یک نقطه متمرکز نمایند.

در محیط هایی که نویز زیادی دیده می شود مانع از این می شوند که نویز های مختلف از جمله سیم های عمودی و افقی، کولرهای گازی، کنتور برق و غیره بر روی عملکرد سیستم تاثیر بگذارند.

معرفی گیت فروشگاهی ار اف MONO

گیت فروشگاهی RF تک آنتن همان طور که از نام آن می توانیم متوجه شویم تنها به وسیله ی یک برد ادغام گردیده است و هم نقش فرستنده و گیرنده را اجرا می کند و تقریبا در فاصله ی 90cm از آنتن قرار داشته است. این نمونه از سیستم ها با فرکانس های مختلفی که همگی در یک نوع می باشند تداخلی را ایجاد نمیکنند و میتوانیم این نمونه گیت ها را با فاصله های مشخص شده از همدیگر در فروشگاه نصب نماییم.

  گیت فروشگاهی تهران

معرفی گیت دزدگیر فروشگاهی آر اف

نزدیک بودن سیستم های جفت برد rf با سیستم مونو تا فاصله طولی بیست متر می تواند منجر به عدم کارکرد گیت های تک برد شود و به همین جهت در مکانهای تجاری و فروشگاهها و پاساژ ها توصیه می شود از سیستم های دزدگیر فروشگاهی مونو تک برد استفاده نگردد. این نمونه از سیستم ها به دلیل اینکه نویز پذیری زیادی دارند در فروشگاه ها و مغازه های کوچک که فاصله بین منبع نور تا خروجی های فروشگاه کم است نیز پیشنهاد نمی‌شود و توصیه می گردد تا از این نمونه گیت ها استفاده نشود.

فاصله بین 2 آنتن

تقریبا میتوان گفت ما برای اینکه بین دو آنتن فاصله ی را در نظر بگیریم باید عدد 180 سامتی متر را بین دو آنتن مشخص نماییم. فرکانس کاری دزدگیرهای فروشگاهی ار اف از 2 تا 10 مگاهرتز می باشند و در کشورهای زیادی حتی دیده شده که این مقادیر به اندازه مگاهرتز به عنوان یک استاندارد مشخص گردیده اند. به منظور از نمایاندن تگ های مختلف از سیستم ار اف استفاده می گردد.

در سیستم تک پایه اکثرا در یک پایه آنتنهای فرستنده و آنتن های گیرنده را در کنار هم می گذارند که به شکل سینگال جاروب یا پالس می باشد یا به صورت ترکیبی از هر دو آنها عمل می نمایند.معمولا در فروشگاه های که کوچک هستند تک آنتن(تک پایه) کاربرد داشته است. معمولا این نوع سیستم ها با تگ های سخت کاربرد داشته اند و برچسبی که برای این مدل ها استفاده می شوند نیز گرانتر می باشد اما نباید از آنتن دهی ضعیف آنها نیز غافل شد و به همین جهت کم تر قادرند به شناسایی تگ ها بپردازند.

  دزدگیر مغازه و گیت فروشگاهی خارجی

عملکرد تشخیص نویز از سینگال

از تکنولوژی DSP (پردازش دیجیتال سینگال) برای شناسایی تفاوت بین امواج بازتابیده و نویز استفاده می گردد. معمولا در این سیستم ها کمتر دیده شده که الارم به صورت خطا به صدا دربیاید و به همین جهت با استقبال خوبی در خرید روبرو شده اند. یکی از مهم ترین سوالاتی که شاید در ذهن شما نیز به عنوان یک مصرف کننده به وجود بیاید این است که چرا به شکل مخفی از این نمونه سیستم ها استفاده نمیگردد؟ پاسخ بسیار ساده است چون باید اینگونه بگوییم می توان این سیستم ها را نصب کرد اما برای اینکه مخفی شان کرد باید از آنتن استفاده شود که اگر به شکل پایه باشد موجب می شود که خیلی ساده سرقت از فروشگاه انجام شود.

برای اینکه یک سیستم ار اف را با وجود فرکانس مورد نظر در گیت های فروشگاه ار اف به اجرا در بیاوریم راهکارهای مختلفی مطرح میشود.استفاده از حلقه های مارپیچی که الومینیومی هستند به عنوان یک روش ساده است و میتوان روی کاغذ اجرا شود که این موارد در نقش انتن خواهند بود. از خازن مقاومتی یا یک دیود کوچک در انتهای این آنتن ها گذاشته میشود تا بتوانند ارسال پاسخ امواج به سیگنال آنتن را انجام بدهند.

برای اینکه برچسب ها غیرفعال شوند نیاز به یک پالس قوی از ار اف خواهیم داشت تا بتواند سوزاندن مدار RCیا دیود را انجام بدهد. در بین 2 آنتن تگی که قرار می گیرد در صورتی که سوزانده شود دیگر قادر به ارسال هیچ نوع پاسخی نخواهد بود و در این شرایط الارمی هم شنیده نمیشود.

  سیستم EAS چیست و چگونه کار می کند ؟
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *