معرفی تگ RF و ویژگی های مهم آن

معرفی تگ RF : استفاده از وسایل امنیتی و حفاظتی این روزها به عنوان یک ضرورت محسوب می شوند. و برای جلوگیری از خروج ناخواسته کالاها و اجناس در مغازه و فروشگاه ها از ابزارهای متفاوتی همانند تگ rf استفاده می شود.

به صورت کلی ما به وسیله یک یا چند نیروی انسانی نمی توانیم از سرقت و دزدی پیشگیری کنیم. یا متوجه خروج ناخواسته هرنوع یا کالایی از مکان مورد نظر باشیم و برای پیشگیری از چنین مشکلی ابزارهای مختلفی تولید شده‌اند. و در هر مکانی با توجه به محصولاتی که به فروش می‌رسد می‌توان از ابزار متناسب با کارتان از آن بهره مند شوید.

معرفی تگ RF

اماکن مختلفی به ابزار ضد سرقت نیاز دارند که میتوان به هایپر مارکت ها، کتابفروشی ها ،کتابخانه ها، فروشگاه های محصولات دیجیتال، فروشگاه های پوشاک، کیف و کفش و غیره اشاره کرد. از جمله مواردی که به عنوان پرکاربردترین ها در خصوص پیشگیری از سرقت بسیاری از کالاها مطرح می‌شود. انواع تگ rf میباشد که می‌خواهیم در ادامه پست راجع به آن صحبت نماییم، با کوشا الکترونیک اکباتان همراه باشید..

تگ ضد سرقت

این تگ شی می باشد که عموما از پلاستیک ABS تولید می گردد. و با توجه به نوع تگ دارای اجزای مختلفی می باشد. که میتوانیم به بدنه ی تگ ، سوزن نگهدارنده ، خازن و فریب و سیم پیچ و…. اشاره کنیم.

  دزدگیر مغازه چیست و چگونه کار می کند ؟

این تگ ها از نظر شکلی بسیار متنوع می باشند تا بتوانند برای کالاهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرند. مثلا تگ های که گرد هستند عموما برای صنف پوشاک کاربرد دارند. و برای مواردی چون عینک یا تلفن همراه پیشنهاد خوبی به شمار نمی روند. هر گونه تگی باید با توجه به فرمی که دارند برای کالاهای خاصی استفاده گردد.

نمونه پرکاربردترین تگ های RF

نحوه ی به صدا در آمدن تگ RF

تگ ها به صورت کلی شامل سه نوع تکنولوژی می باشند که این سه نوع RF و EM و AM است. از رایج ترین آنها تکنولوژی ار اف است که میخواهیم نحوه ی به صدا در آمدن تگ و جلوگیری از سرقت را بررسی نماییم.

این تگ برای پیشگیری از سرقت کالا در اماکن مختلف با توجه به کارکرد سیستم بازشناسی با امواج رادیویی این کار را انجام می‌دهد و موجب می شود تا بین شی و یک بازخوان ارتباط برقرار گردد.

البته این ارتباط بدون سیم صورت می‌گیرد و تنها برای تبادل داده بین شی و بازخوان از طریق سیگنال های الکترونیکی و الکترومغناطیسی صورت می گیرد. تگ rf همان شی بوده که به منظور بازخوانی سینگال ها را ارسال می کنند. به این صورت وقتی کالاهای دارای تگ باشند و از گیت دزدگیر رد شوند. برای بازخوان سینگالهای از تگ ارسال میگردد و بوق اخطار یا الارم هشدار به صدا درمی آید.

  امنیت فروشگاه با گیت فروشگاهی

چگونه تگ RF از کالا جدا می شود؟

مسلم است که تگ و لییبل هایی به کالایی متصل می‌شوند باید راهکاری داشته باشند تا بتوانند به صورت مجاز نیز جدا شوند. البته امکان جدا کردن تگ از کالا بدون وسیله به دست افراد غیر مجاز انجام نخواهد شد. و حتماً باید از وسیله‌ای مخصوص که با عنوان جداساز تگ استفاده می شود این کار را انجام داد.

برای تگ RF و تگ AM یک جداکننده تک کاربرد داشته است. و در واقع تگ ها با هر سیستمی که باشند می‌توانند به واسطه یک سیستم جدا کننده از کالاها جدا شده و و دیگر موجب ایجاد آلارم یا هشدار نگردند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *