نحوه نصب گیت فروشگاهی RF – نصب آسان با کوشا

نصب گیت فروشگاهی RF : در مورد گیت فروشگاهی Rf می توان گفت که تداخل جز مهم ترین موضوعاتی است که در خصوص این تکنولوژی مطرح می شود. یعنی گیت فروشگاهی A می تواند اختلال های را در کارکرد گیت فروشگاهی B ایجاد نماید .اما زمانی این تداخل شکل میگیرد که هر دو فروشگاهی که از این تکنولوژی استفاده می نمایند در حدود پنج تا بیست متر باشند و گیتهای استفاده شده هر دو فروشگاه از RF باشد.

موارد ایجاد اختلال در کارکد گیت

در ادامه ما به پارامترهای اشاره کرده ایم که می توانند موجب ایجاد این تداخل گردند:

  1. هر دو سیستمی که نصب شده باشند از یکدیگر فاصله نداشته باشند
  2. رنج فرکانس یکسانی در هر دو گیت استفاده شده باشد
  3. شعاغ میدان مغناطیسی تولید شده به واسطه هر دوگیت یا یکی از آنها بزرگ و عظیم است
  4. حساسیت گیرندهها که به اندازه تگ ها یا نویزها وابسته است.

اگر قرار است که ما مشکل تداخل احتمالی دزدگیر فروشگاهی RF را برطرف کنیم در زمان نصب گیت فروشگاهی بجای اینکه از گیتهای استفاده کنیم که تک فرکانس هستند ،گیتهای را بکار ببریم که مولتی فرکانس می باشند.

اینکار سبب می شود که دستگاه بتواند در چندین فرکانس کار خود را انجام بدهد مثلا در صورتی که دستگاههای با رنج های مختلفی اعم از MHz یا MHz5 باشد بتواند روی هر کدام از این فرکانسها کار کند و این با وجودیست که مدلهای تک تنها می تواند در یک رنج فرکانسی بدون اینکه تغییری حاصل کنند به وسیله یک برنامه ریزی از پیش تعیین شده کار کنند.

  سیستم دزدگیر تک آنتن گیت فروشگاهی

نصب گیت فروشگاهی RF

در این شرایط در صورتی که تداخلی در فرکانس آن ایجاد نگردد نصب کننده گیت یا هر کدام از افرادی که در فروشگاه اموزش دیده اند می توانند توان ، فرکانس و حساسیت دستگاه را به نوعی تنظیم نمایند که تداخل را برطرف نمایند.

تغییر فرکانس دستگاه گیت فروشگاهی

اگر که مشکل دستگاه گیت فروشگاهی با ایجاد تغییر در فرکانس برطرف شود باید تگ های فروشگاه هم تعویض شود که البته باید هزینه های زیادی صرف گردد.البته به صورت اخلاقی باید بدانید که نصب کننده دستگاه این اجازه را ندارد که سبب ایجاد اختلال در بین دستگاههای مجاور شود و همواره باید دستگاهی که تازه نصب میشود سازگاریهای لازم را داشته باشد. در هر صورت در سیستم RF این مشکلی نیست که قابل برطرف شدن نباشد.

در پایان این نکته را نیز یادآور می شویم که گیت های فروشگاهی RF شامل مدلهای دیگری نیز میشود که به آن MONO میگویند و بوردها ، آنتن های گیرنده و فرستند باهم ادغام میشوند. کاربرد این مدل اکثر زمانیست که از سایز و پهنای درب فروشگاه از سایز واقعی برای نصب کوچک تر بوده و عموما مونوها شعاع کارکردیشان از یک متر بیشتر نخواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *