سیستم های امنیتی فروشگاهی

سیستم های امنیتی فروشگاهی : سیستم های دزدگیر به صورت کلی به سه دسته زیر تقسیم بندی می شوند:

  • گیت فروشگاهی EM
  • گیت فروشگاهی AM
  • گیت فروشگاهی RF

سیستم های امنیتی فروشگاهی (دزدگیر فروشگاهی)

نام اصلی سیستم های RF (Radio Ferquency) می باشد که از نام آن مشخص می باشد که کارکرد آنها بر اساس امواج رادیویی در رنج های فرکانس متفاوتی می باشد. دو شکل آنتن در این سیستم ها وجود دارد که شامل سیستم های گیت فروشگاهی تک آنتن و دو آنتن است. در وضعیت دو آنتن یک برد فرستنده و یک برد گیرنده استفاده شده و هر کدام به صورت مجزا کار می کنند ولی در سیستم تک آنتن تنها یک برد وجود دارد که ادغام شده برد فرستنده و برد گیرنده است و به چنین وضعیتی به اصطلاح Mono گفته می شود.

در وضعیت 2 آنتن برای بردها مختلف ، تشخیص متفاوت است و البته که کارکرد بهترین دارند چون برد فرستنده و گیرنده از یکدیگر مجزا هستند و قویتر می باشند. در صورتی که درب خروجی فروشگاه یا درب ورود کوچک باشد و فضای که آنتن باید نصب گردد از 90 سانتی متر کم تر باشد میتوان سیستم های تک آنتن را پیشنهاد دارد و کارکرد بهتر و خوبی را نشان می دهند ولی برای فروشگاه های که درب برزگی دارند و دو لنگه هستند بین دو لنگه باید آنتن نصب شود که در این شرایط سیستم دو آنتن پیشنهاد می شود.

  قیمت گیت فروشگاهی wintach

سیستم های امنیتی فروشگاهی

سیستم گیت فروشگاهی RF چه مزیتی دارد؟

این سیستم ها علاوه بر اینکه قیمت مناسب تری دارند بلکه جز رایج ترین سیستم ها به شمار می روند و در رنج های متفاوت فرکانس مورد استفاده قرار می گیرند. بیشتر فروشگاه از چنین سیستم های استفاده می نمایند ولی همواره باید برخی از نکات را به مشتریان اعلام کرد مثل اینکه در سیستم های مونو گاهی از یک بدنه آنتن کمکی استفاده می گردد و سیستم تک برد با قدرت بالاتری می تواند کار کند و به همین جهت خیلی ها این اشتباه را میکنند که سیستم دو آنتن را خریداری نموده اند ولی با توجه به اینکه دو بدنه آنتن کارکردی شبیه تک آنتن را دارند و فرستنده و گیرنده نیز از یکدیگر جدا نمی باشند.

بد نیست بدانید که در فروشگاههای که مساحتی از 15 متر مربع کمتر دارند سیستم های تک آنتن گزینه ی خوبی به شمار می روند و حتی از سه آنتن در فروشگاههای خیلی بزرگ هم می توان استفاده نمود. وضعیت سه آنتن به شکل گیرنده فرستند و گیرنده است.

مقایسه سیستم RF با سیستم AM

عموما گیت فروشگاهی RF به شکل DUAL می باشد و خیلی زیاد سیستم مونو نیست ولی هر دو نمونه در سیستم AM دیده می شود. در دزدگیر پوشاک RF به نسبت سیستم AM فاصله تشخیص کوتاه تر بوده ولی در AM فاصله تشخیص تگ ها زیاد است در خصوص سیستم های RF این نکته را نیز باید بخاطر داشت که نمی توانند کارکرد مناسبی در کنار فلزات داشته باشند ولی عملکرد سیستم گیت فروشگاهی AM به نسبت RF بهتر است. سیستم های RF قیمت مناسب تری دارند برای هایپرمارکت ها و لباس فروش ها مناسب هستند. قیمت تگ ها و لیبل ها در RF پایین بوده ولی در سیستم AM با قیمت بالاتری روبرو هستیم. بهتر است حساسیت فلزات را در دو سیستم مذکور با یک مثال ساده درک کنیم.

  گیت فروشگاهی

ما نمی توانیم بر روی اشیا فلزی از لیبل RF استفاده کنیم چون توسط آنتن شناخته نخواهند شد و برای اجناسی همچون قوطی کنسرو ، گوشی، سی دی و…. مناسب نیستند. هر صنفی باید با توجه به نیاز خود و اجناسی که در فروشگاه خود دارد سیستم امنیتی مناسبی را انتخاب نماید. تگ و لیبل AM ضخامتی حدودا پنج میلی متری دارند و از نظر اندازه نیز 5*5 یا 4*4 سانتی هستند. در کشور ایران تقریبا لیبل های RF همگی در فرکانس 2.8 مگاهرتزی هستند. در هر صورت باید مجدد اشاره کرد که آنچه که موجب افزایش میزان امنیت فروشگاه می شود انتخاب درست سیستم امنیتی فروشگاه توسط کارشناسان و متخصصان است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *