استفاده از گیت فروشگاهی و دزدگیر فروشگاهی برای کتابفروشی ها

استفاده از گیت فروشگاهی و دزدگیر فروشگاهی برای کتابفروشی ها : عموما وقتی مشتریان به کتابفروشی ها می روند قبل از اینکه کتاب موردنظرشان را بخرند به دیگر کتاب ها نیز نگاهی می اندازند حتما برای شما هم این مورد پیش آمده چون واقعا چرخ زدن در کتابفروشی ها لذت خاصی دارد. معمولا فروشندگان برای اینکه تمرکز بیشتری بر روی کنترل کتابفروشی داشته باشند اقدام به نصب دزدگیر برای فروشگاه می کنند که سبب می شود کتابفروشی ها با دیگر فروشگاه تمایز داشته باشند. البته نصب گیت فروشگاهی برای فروشگاه ها دیگر امری ضروری به شمار می رود.

در کتابفروشی ها دسترسی داشتن به کتابها و اجناس مختلف در واقع اهمیت بیشتری نسبت به جاهای دیگر داشته است و استفاده نمودن از دزدگیر فروشگاهی توسط فروشندگان کتاب شاید به همین دلیل باشد. به خاطر داشته باشید که گیت آر اف RF به عنوان یک گیت مناسب و مورد استفاده برای کتابفروشی ها به شمار می رود. اما با این وجود از دزدگیر ار اف در فروشگاههای لباس بیشتر استفاده می شود. معمولا رایج ترین لیبل ، لیبل بارکدی است که در کتابفروشی ها استفاده می شود و تگ صدفی، تگ گلفی، تگ عدسی در دیگر فروشگاهها کاربرد دارد. در فروشگاههای کتاب دزدگیرRF به نسبت AM مزیت های نیز داشته است.

لزوم استفاده از گیت فروشگاهی  برای کتابفروشی ها

از مزیت های که دزدگیر فروشگاهی آر اف داشته است می توان به شکل لیبل ها نیز اشاره کرد. لیبل ها چون ضخامت کمی دارند پس از اینکه به صفحه های درونی کتاب چسبیده می شود به سادگی قابل کندن و جدا شدن نیستند. البته این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که پیدا کردن آنها نیز دشوار است. تگ و لیبل های am دارای ضخامت 1 میلیمتری هستند. ضخیم بودن این لیبل ها موجب می شود که به سادگی کنده شوند. پس با وجود این مورد باید متوجه شویم که برای کتاب فروشی مناسب نیستند.

  چگونه یک دزدگیر مناسب برای فروشگاهمان انتخاب کنیم ؟

استفاده از گیت فروشگاهی و دزدگیر فروشگاهی برای کتابفروشی ها

در کتابفروشی ها به جز اینکه ما به گیت فروشگاهی یا دزدگیر نیاز داریم ، برای غیرفعال کردن برچسب کتابهای خریداری شده نیاز به یک دستگاه خنثی کننده لیبل داریم چون اگر لیبل کتاب غیرفعال نشود یا خنثی نگردد این احتمال هست که وقتی مشتری به فروشگاه دیگری برود و اگر آن فروشگاه سیستم گیت ضد سرقت RF داشته باشد به صورت خودکار واکنش نشان داده و صدای کاذبی را ایجاد می کند و در نهایت برای صندوقدار و مدیر با مشتری مشکل ایجاد می شود.

گیت فروشگاهی کتابفروشی

خوشبختانه در خصوص گیت های فروشگاهی با پیشرفت های بسیار خوبی روبرو بوده اید که به عنوان یکی از پرفروش ترین محصولات در دنیا شناخته شده اند چون موجب می شود که سیستم امنیتی افزایش داشته باشد. گیت فروشگاهی برای کتابفروشی ها نیز به عنوان پر فروش ترین ها است و می تواند موجب شود تا از سرقت و دزدی در فروشگاه های کتاب جلوگیری شود. کتاب ها چون جنس شان از کاغذ است در تگ گذاری و برچسب زدن حساس میباشند. از همه مهم تر چون معمولا از نظر اندازه کوچک می باشند برای سرقت گزینه ی مناسبی محسوب می شوند به همین جهت تگ دزدگیر برای کتابفروشی ها الزامی است تا بتوانند ایمنی فروشگاه را تا حد قابل توجهی بالاتر ببرند.

برای فروشگاه کتاب چه نوع دزدگیری مناسب است؟

اگر نوع برند استفاده شدن برای ایمن کردن فروشگاه را در نظر نگیریم مهم ترین مسئله لیبلی است که روی کتاب چسبیده می شود و به چگونگی آن بستگی دارد تا بتواند بهترین کارکرد را از خود نشان بدهد.
برای اینکه از کتاب فروشی ها سرقتی صورت نگیرد نیاز است که از این دو نوع سیستم گیت فروشگاهی AM و RF استفاده گردد. ولی اینکه چه نوع برچسب ، لیبل ، دزدگیرهای امنیتی و…چه چیزهای دیگری استفاده شود در واقع سوالی برای فروشندگان است.

  قیمت گیت فروشگاهی wintach

تگ و لیبل ها در سیستم دزدگیر فروشگاهی RF در اندازه های مختلف 4*4 و 5*5 سانتی متر هستند که به صورت کامل بر روی سطوح کتابها چسبیده میشوند و با دست قابل جدا شدن نیستند تنها باید به وسیله ی دستگاهی مخصوص از کتابها جدا شوند. یکی از رایج ترین لیبل ها یا برچسب 4*4 است که چون به سادگی از کتاب جدا نمی شود و ضخامت کمی دارند مورد استفاده قرار می گیرد. البته تنها ایرادی که دارد در مجاورت با فلزها نمی توانند واکنشی از خودشان نشان بدهد.

گیت فروشگاهی AM برای کتابفروشی ها

این نمونه لیبل ها نسبت به آر اف از نظر برچسب و چسبندگی ضعیف هستند و مزیتی که دارند در مجاورت با فلزها مثل موبایل از خودشان واکنش نشان میدهند. لیبل ها و برچسب های گیت فروشگاهی AM از گیت فروشگاهی RF بالاتر می باشند.

به صورت خلاصه می توان گفت که فروشگاهها و مغازه های که از گیت های فروشگاهی استفاده می نمایند به دستگاههای خنثی کننده نیز مجهز می باشند که می توان به کتابفروشی ها ،کتابخانه ها و انتشارات و… اشاره کرد. دلیل استفاده از خنثی کننده نیز به این دلیل است که اگر غیرفعال سازی صورت نگیرد پس از فروش جنس در صورتی که مشتری به مغازه دیگری کتابفروشی برود و به سیستم ار اف مجهز باشد این الارم هشدار می زند و برای مشتری و فروشنده دردسر و مشکل ایجاد می کند. البته فروشندگان نیز باید به این امر دقت داشته باشند.

  دزدگیر فروشگاهی چگونه کار می کند؟

معمولا در کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی هر سال هزینه و بودجه ی را در نظر می گیرند تا به واسطه آن برای خرید کتابهای گوناگون اقدام کنند و البته حفظ و نگهداری این کتابها بسیار حائز اهمیت می باشد. در برخی از کتاب فروشی ها و کتابخانه ها گاهی کتاب های دیده می شود که بسیار گران قیمت و ارزشمند هستند و به سرقت رفتن آن ها می تواند برای کتابخانه جبران ناپذیر باشد چرا که دیگر نمی توانند خریداری کنند. در هر صورت با توجه به بودجه و هزینه ی کتاب لازم است که برای هر محیطی از دزدگیرهای فروشگاهی مخصوص با توجه به شرایط استفاده شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *