افزایش امنیت فروشگاه با دزدگیر فروشگاهی

افزایش امنیت فروشگاه با دزدگیر فروشگاهی : اگر شما هم دوست دارید که امنیت فروشگاهتان به سادگی تامین شود می توانید از گیتهای فروشگاهی استفاده کنید و بهینه سازی های لازم را انجام داده و بدون اینکه از نیروی انسانی استفاده کنید امنیت را بالا ببرید. گیتهای فروشگاهی با عملکرد خاصی که دارند سبب می شوند تا از دزدی پیشگیری شود و البته مانند یک اعلام کننده هستند که دزدی را اعلام می نمایند.

سیستم های امنیتی موجب شده تا یک میدان مغناطیسی به وسیله ی آنتن های نصب شده، ایجاد شود و در جلوی درب فروشگاه گیت قرار می گیرد. این سیستم ها می توانند لیبل ها و تگ ها را تشخیص بدهند و خروج محصولات را بدون هماهنگی از فروشگاه با هشدار و آلارم اخطار بدهند و مانع خروج محصول شوند. این شرایط زمانی می باشد که لیبل خنثی نشده باشد یا تگ جدا نگردد.

برای دزدگیر فروشگاهی باید تگ موردنیاز درست انتخاب شود:

برای هر فروشگاهی باید گیت مورد نیاز آن تامین شود و انتخاب صحیح دزدگیرهای فروشگاهی به عنوان یکی از اصلی ترین عامل ها در بالابردن امنیت فروشگاه به شمار می آید. البته لازم است بدانید که هر چقدر اندازه تگ بزرگ تر باشد در میدان مغناطیسی بین آنتنها سریع تر و دقیق تر شناسایی می شود. انتخاب تگ های کوچک امری اشتباه از لحاظ فنی می باشند و نمی توانند سبب افزایش میزان امنیت فروشگاه شوند.

  گیت فروشگاهی لباس

آنتن های گیت فروشگاهی باید در محل مناسبی نصب شوند:

محل نصب گیت فروشگاهی باید در جای صحیحی قرار داشته باشد تا بتواند بهترین عملکرد را نشان بدهد. اگر به میدان الکترونیکی که به واسطه آنتن ها ایجاد شده دقت کنیم این امکان نیز وجود دارد که در فروشگاه نویزهای محیطی دیگری نیز وجود داشته باشد و همین موارد منجر به کاهش میزان کارکرد گیت فروشگاه شوند. پس این گیت ها و سیستمهای امنیتی باید در شرایطی قرار بگیرند که از نویز به دور باشند تا بتوانند بهترین کارکرد را از خودشان نشان بدهند.

معرفی انواع گیت فروشگاهی

در مبحث افزایش امنیت فروشگاه با دزدگیر فروشگاهی  همانطور که پیش تر نیز گفته ایم که گیت های فروشگاهی به سه گروه تقسیم بندی می شوند که شامل موارد زیر می باشند:

  • EM
  • AM
  • RF

معرفی گیت فروشگاهی EM

کارکرد فرکانس گیت فروشگاهی EM حدود سه کیلوهرتزی است و به فلزات حساس نمی باشند که این مورد خود به عنوان نقطه قوت برای این گیتها به شمار می رود به این معنی که می توانند اجناس فلزی و شبه فلزی را تشخیص بدهند. به همین جهت در ساعت فروشی ها و طلافروشی ها می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. این نکته را نیز بخاطر داشته باشید که لیبل های این گیت چون سایز کوچکی دارند میتوانند برای محصولات کوچک نیز چسبانده شوند.

افزایش امنیت فروشگاه با دزدگیر فروشگاهی
با وجود اینکه لیبل های این گیت امکان فعال سازی یا غیرفعال سازی را دارند ولی پرهزینه می باشند چون دارای مدارهای پیچیده هستند و هزینه ی تعمیر و نگهداری آن ها نیز بالاست.

معرفی گیت فروشگاهی AM

کار گیت فروشگاهی AM با میدان مغناطیسی ی باشد و دامنه وسیعی از فروکانس 58کیلوهرتز در زاویه 360 درجه را به وجود می آورند و در نهایت با سرعت و دقت خوبی می توانند تگ یا لیبل امنیتی AM را تشخیص بدهند و هشدارها را به صدا در بیایند و اجازه ندهند تا سرقتی انجام شود و مالک را باخبر کنند. برای مواردی چون طلافروشی ها، بدلیجات فروشیها، لوازم آرایشی ها، ادکلن و… این نوع سیستم امنیتی قابل استفاده است. توجه داشته باشید که مدل AM از Rf در برابر فلز کارکرد بهتری دارد نمیتوان نمیتوان صد در صد تضمین کرد که کارکرد عالی دارند.

  گیت فروشگاهی

معرفی گیت فروشگاهی RF

در چنین سیستم های از امواج رادیو و سیستم فرکانس استفاده می گردد و کار آنها بین بازه های 2 تا 2/10 مگاهرتزی است. 2/8 فرکانس رایجی می باشد که مورد استفاده قرار گرفته می شود. در هایپرمارکت ها یا کتاب فروشی ها و پوشاکی از گیت فروشگاهی RF استفاده می شود.

معرفی انواع تگ در گیت فروشگاهی

در ادامه می خواهیم اطلاعاتی را در خصوص تگ ها با شما عنوان کنیم و هر کدام را به اختصار توضیح خواهیم داد. با ما تا انتهای این پست همراه باشید:

تگ گلفی

از جمله متداول ترین و محبوب ترین ها به شمار می رود که در فروشگاه ها و بازارها کاربرد داشته است. البته در صنف های پوشاک نیز این تگ ها کاربرد دارند.

تگ صدفی

در پوشاک فروش ها استفاده می شود و به عنوان تگ محبوب معرفی می شود. ولی در لباس های ظریف نیز به دلیل شکل و ظاهرشان استفاده می گردند.

تگ مدادی

این نمونه تگ ها دارای قدرت بالا و کارکرد خوبی هستند و زیاد نیست که در بازار ایران وجود دارند و هنوز مدل متداولی به شمار نمی روند ولی کاربرد گسترده ی دارند و در مقایسه با دیگر گیت ها عملکرد و کاربردشان وسیع است. شکل آن ها نیز به صورت مدادی بوده و برای اجناس کوچک و حتی کیف و کفش کاربرد دارند.

  گیت فروشگاهی لوازم برقی

تگ گلف

تگ گلفی تنها در سیستم RF و AM کاربرد دارند که البته ویژگی است که سبب متمایز شدن آنها می شود و در فرکانس 2/8 معمول تر می باشند. چون شکل جالب و متفاوتی دارند بسیار محبوب نیز می باشند و کارکرد بالایی دارند و قدرت و دقت شان نیز زیاد است.

تگ عینک

در عینک فروشی ها کاربرد داشته و به دسته عینک قفل می شوند و به واسطه جداکننده جدا می گردند.در سیستم های AM و RF نیز بکار برده می شوند.

تگ پاندا

تگ پاندا برای کودکان قابل استفاده است و بیشتر در لباس فروشی های کودکان دیده می شود چون شکل ظاهری زیبا و دلنشینی برای کودکان داشته است ولی چون اندازه آن کوچک است عملکرد معقولی از آن مشاهده نمی شود.

لیبل امنیتی RF

مثل چسب می ماند و بر روی اجناس و محصولات نصب می گردد و اندازه های مختلفی داشته است. مثل مدل بارکد یا سفید و برای سیستم های RF از این مدل استفاده می گردد.

لیبل امنیتی AM

این لیبل مثل RF است و تنها برای سیستم AM کاربرد داشته است و مثل برچسب بر روی محصولات و اجناس چسبیده می شود و چون سایز کوچکی دارد در داروخانه ها و لوازم آرایشی ها بیشتر دیده می شود.

جدا کننده گیت فروشگاهی

تگ ها باید به وسیله ی دستگاه های مخصوص جدا شوند که مگنت یا جدا کننده نام دارند. یک آهنربای قوی با میدان مغناطیسی قوی هستند که موجب می شوند قفل تگ ها باز شود. به این شکل که باید زمان جدا کردن تگ ، جنس را روی مگنت قرار داده و سپس دو لبه را از یکدیگر جدا نمود.

 خنثی کننده لیبل فروشگاهی

برای جدا سازی لیبل کاربرد دارد و متشکل از یک منبع تغذیه یا اسیلاتور و یک پد مغناطیسی می باشد. زمانی که لیبل بر روی پد قرار می گیرد لیبل غیرفعال شده و سبب می شود که لیبل بدون هیچ اخطار و آلارمی خنثی گردد و به آسانی از بین آنتنها خارج گردد. این دستگاه خنثی کننده لیبل برای سیستم های امنیتی (از جمله سیستم های AM، RF و EM) مختلف کاربرد دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *